Ekonomi

Moody’s, Post Holdings’ın 8th Avenue satın alımı hakkında yorum yaptı

Investing.com — Moody’s Ratings, Post Holdings, Inc.’in 3 Haziran 2025 tarihinde özel etiket üreticisi 8th Avenue Food & Provisions, Inc.’i 880 milyon dolar karşılığında satın alacağını açıklamasının ardından şirketin notlarının istikrarlı kaldığını doğruladı. Satın alma, 111 milyon dolarlık finansal kiralama yükümlülüğünü de içeriyor. Post, satın almayı elindeki nakit ve döner kredi tesisinden borçlanarak finanse etmeyi planlıyor ve anlaşmayı 1 Temmuz 2025’te tamamlamayı bekliyor.

Post’un likiditesinin satın alma sonrasında da güçlü kalması bekleniyor. Şirket, 1,0 milyar dolarlık kredi limitinde önemli bir kapasite ve 100 milyon dolardan fazla nakit bulunduracak. 31 Mart 2025 itibarıyla Post’un 618 milyon dolar nakit parası ve 978 milyon dolar kullanılmamış kredi limiti bulunuyordu. Şirketin önümüzdeki 12 ay içinde 400 milyon dolardan fazla serbest nakit akışı yaratması öngörülüyor.

Satın alma, yıllık yaklaşık 1 milyar dolar gelir ekleyecek ve Post’un 31 Mart 2025 tarihinde sona eren son on iki aylık (LTM) pro forma satışlarını yaklaşık 9 milyar dolara çıkaracak. Şirket, ağırlıklı olarak kurumsal giderlerdeki azalmadan kaynaklanan mütevazı maliyet sinerjileri bekliyor. Bu satın alma, Post için stratejik açıdan faydalı çünkü 8th Ave, Post’un Peter Pan fıstık ezmesi markasının ortak üreticisi ve granola işi Post’un mevcut tahıl portföyünü tamamlıyor. Ayrıca, işlem 8th Ave’nin 2025’teki yaklaşan borç vadelerini ele alarak, potansiyel bir yeniden yapılandırma ve operasyonel aksamayı önlüyor.

Satın alma, Post’un pro forma net borç-FAVÖK kaldıraç oranını (Moody’s tarafından düzeltildiği şekilde) 5,0x’ten sinerjiler hariç yarım turdan daha az artıracak. Brüt borç-FAVÖK oranı, 31 Mart 2025’te sona eren LTM dönemi için 5,5x seviyesinde nispeten değişmeden kalıyor. İki şirketi entegre etme riski, Post’un 8th Ave’yi daha önce sahip olması ve daha büyük satın almalardaki deneyimi göz önüne alındığında düşük kabul ediliyor.

8th Ave’nin özel etiket segmentinin rekabetçi doğası nedeniyle son zamanlarda yaşadığı zorluklara rağmen, satın alma portföyünü çeşitli perakende ve gıda hizmeti kategorilerine yayacak. Satın alma sonrasında, 8th Ave’nin en büyük iş segmenti olan makarna, Post’un pro forma konsolide satışlarının %5’inden azını temsil edecek. 8th Ave’nin LTM satışlarının %40’ını oluşturan fındık ezmesi segmenti, son yıllarda nispeten istikrarlı bir performans gösterdi. Granola ve meyve & kuruyemiş segmentleri, 8th Ave’nin kârlılığına daha küçük katkıda bulunuyor. Meyve & kuruyemiş segmenti, 2022 ortasında tesisini Kanada’dan ABD’ye taşımasından bu yana zorlanıyor ve bu durum önemli müşteri sözleşmelerinin kaybedilmesine neden oldu.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu